fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק הוא עורך דין המכיר היטב את חוקי הארנונה, ואת המדיניות של הרשויות המקומיות. מדובר בחקיקה מורכבת, המשלבת חוקים שנחקקו בכנסת ישראל, לצד חקיקה מקומית של הרשויות. מדובר בשיטות חישוב שונות, והגדרות שונות המשפיעות על חישוב הארנונה.

ארנונה תאגיד יכולה להיות הוצאה גבוהה עבור העסק, ולכן כדאי לבדוק האם אינכם משלמים ארנונה גבוהה מידי. העיריות והרשויות המקומיות יכולות לקבוע ארנונה משרדים או ארנונה נכס מסחרי, ולחפש כיצד לחייב אתכם באופן מקסימלי. אך כאשר יורדים לעומקם של הדברים, יתכן כי יש מקום להפחתת שומת הארנונה בעסק. ואלו יכולים להיות פערים של עשרות אחוזים.

במאמר זה אני מתכוון לדבר באופן כללי על הפרמטרים המשפיעים על חישוב הארנונה, בשביל שאוכל לתת דוגמאות למקרים בהם ישנו פוטנציאל להפחתת הארנונה. כמובן שההתנהלות בפועל מול הרשויות המקומיות עלולה להיות קשה ומתישה, ובשביל זה ישנו עורך דין ארנונה.

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק

ארנונה תאגיד

מיסי הארנונה הם מקור ההכנסה של הרשויות המקומיות, לפחות אחד המקורות המרכזיים. כל עירייה ורשות מקומית גובה ארנונה מכל בעלי הנכסים בתחום שיפוטה.

אתם בוודאי מכירים את הודעת החיוב המפרטת את סוג הנכס, גודל הנכס והסיווג שלו; במקרים מסוימים לנכס ישנם שטחים שונים המסווגים באופן שונה. ומעל כל זה, יתכנו גם הנחות שונות.

שלושת הקריטריונים המשפיעים על חישוב הארנונה הם : שטח, מטרת השימוש והמיקום. כאשר התעריף הוא תעריף למטר מרובע.

שטח – לכאורה הדבר הפשוט ביותר, כמה מטר מרובע יש לדירה, למחסן, למפעל או כל נכס שאותו מודדים. אבל לא, זה ממש לא פשוט. מסתבר שלרשויות המקומיות והעיריות ישנן שיטות מדידה שונות. לפעמים ישנן פרשנויות שונות לשיטת המדידה, ויתכן כי יש מקום למדידה מחודשת. למרות שאנו מציעים להיות זהירים מאוד לפני שמבקשים מהעירייה לבצע מדידה חוזרת.

מיקום הנכס – כידוע ישנם אזורים הנחשבים ליוקרתיים יותר, ובהם גובה הארנונה יקר יותר. למשל סביר להניח כי ארנונה משרדים של חברות הייטק בהרצליה פיתוח או רעננה, תהיה גבוהה יותר בהשוואה לאזורים מרוחקים יותר. ואולי זו גם אחת הסיבות מדוע חברות הייטק רבות עוברות בשנים האחרונות לבאר שבע.

שימוש – כאשר מדברים על ארנונה נכס מסחרי, זוהי יכולה להיות חנות בגדים, חברת תוכנה, נגרייה מרעישה או בית דפוס; כולם נחשבים לנכסים מסחריים, אך הם בעלי אופי שונה. ולכן הרשויות המקומיות והעיריות יכולות לקבוע תעריפי ארנונה שונים. עבור הרשות המקומיות זהו גם כלי לתכנון עירוני, כך  ניתן לעודד משיכה של עסקים מקומיים או להרחיק עסקים אחרים.

ארנונה נכס מסחרי

ארנונה משרדים

אז כיצד ניתן להפחית את הארנונה ? עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק יבחן את נסיבות המקרה ויציע את דרכי הפעולה. כאשר במקרים רבים שינוי סיווג העסק הוא האפשרות שיכולה להביא לחיסכון המשמעותי ביותר; זהו יכול להיות חיסכון של עשרות אחוזים!

לכל רשות מקומית רשימת סיווגים משלה, וחשוב לבדוק היטב האם הסיווג הוא זה המשקף את הפעילות שלכם בצורה הנכונה. יתכן כי יש מקום לדון בשינוי הסיווג, במידה וזה משרת אתכם.

הדוגמה הכי טובה שאפשר לתת היא לגבי בתי תוכנה. לכאורה מדובר במשרד לכל דבר. יש שם עובדים, משרדים ומחשבים. אבל מסתבר שעל מנת לעודד את תחום ההייטק בישראל, בתי תוכנה נהנים מתעריפים מוזלים. ולכן, אם אתם עוסקים בפיתוח תוכנה, חשוב להתעקש על הסיווג הנכון.

על מנת שתבינו עד כמה עשירה רשימת הסיווגים, ניתן לכם כמה דוגמאות מהסיווגים של עיריית תל אביב: אולפן הקלטות, מוזאונים, גני ילדים, תחנות דלק, חדר עבודה של אמן, חניון, רציפים של תחבורה ציבורית ועוד.  לא רק שניתן לשנות סיווג של עסק, לעתים ניתן לשנות חלקים מהסיווג.

ארנונה משרדים

ארנונה נכס מסחרי

עוד אפשרות הפחתת ארנונה נכס מסחרי היא באמצעות הקטנת השטח. כלומר להזמין מודד מוסמך אשר יבצע מדידות המוכיחות לעירייה כי בפועל השטח קטן ממה שרשום בעירייה. אנו מזהירים אתכם כי זה עשוי להסתיים בכך שתשלמו יותר, כך שלא מומלץ לעשות זאת ללא התייעצות עם עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק.

הבעייתיות באסטרטגיה זו היא כי העיריות מוכנות לבצע שינויים במידה וישנה טעות אך כאשר ההבדל נובע משינוי בשיטת החישוב, העיריות אינן מחויבות לקבל זאת. זה עשוי להגיע למאבק משפטי, ולפעמים זהו הצעד הנכון  – אך כמובן רק בעזרתו של עורך דין ארנונה.

ארנונה תאגיד

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק

בקשה להפחתת ארנונה? מתי להגיש, אל מי להגיש? מה לעשות בשביל שזה לא יוביל בסופו של דבר לתוצאות הפוכות (העלאת שומת הארנונה)?

הדרך להפחתת ארנונה לעסקים מתחילה בבחירת עורך דין לענייני עירייה בעל ניסיון. עורך דין מוניציפלי רועי דותן עומד מביא את הניסיון הדרוש בכל נושא הארנונה והרשויות המקומיות, לרבות מחיקת חובות ארנונה לעסקים.

עורך דין מתמחה בארנונה, לשון הרע ודיני עבודה  – הוראות הגעה למשרדינו בקישור

 

מחיקת חובות ארנונה לעסקים

הליך מחיקת חובות ארנונה לעסקים הוא אינו דבר מובן מאליו. הרשויות המקומיות והעיריות אינן ממהרות לוותר לאף אחד על חובות הארנונה. אך מנגד, ישנן נסיבות

היטל השבחה היתר בניה

היטל השבחה היתר בניה | היטל השבחה מכירת נכס במאמר זה נסביר כיצד מגישים ערר על היטל השבחה, דבר שאנו כמובן מציעים לעשות באמצעות עורך דין

הפחתת חוב ארנונה

הפחתת חוב ארנונה | הפחתת חיובי ארנונה | עו"ד הפחתת ארנונה בשביל להבין כיצד ניתן לבצע הפחתת חוב ארנונה, עלינו קודם כל להבין מהי הארנונה וכיצד היא

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי | עורך דין מיסוי מוניציפאלי עורך דין מיסוי מוניציפלי מעניק סיוע לבעלי עסקים רבים המתמודדים עם דרישות תשלום שונות מהרשויות המקומיות,

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button