fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

הפחתת חוב ארנונה

הפחתת חוב ארנונה | הפחתת חיובי ארנונה | עו"ד הפחתת ארנונה

בשביל להבין כיצד ניתן לבצע הפחתת חוב ארנונה, עלינו קודם כל להבין מהי הארנונה וכיצד היא מחושבת. ננסה להסביר את הדברים בצורה כמה שיותר פשוטה. אך זכרו כי כל רשות מקומית משתמשת בשיטות חיוב שונות, ונוסחאות אחרות, ולכן חשוב לעשות זאת באמצעות עו“ד הפחתת ארנונה המכיר היטב את שיטות החיוב ויודע מה ניתן לעשות מול הרשויות המקומיות.

מהי ארנונה

הפחתת חיובי ארנונה

ארנונה היא המס המוטל על ידי הרשויות המקומיות. הארנונה היא מקור ההכנסות המרכזי של הרשויות המקומיות, ובעזרת הארנונה ניתן לממן את כל השירותים שהרשות מעניקה לתושב. והאמת שלא קל לממן את כל השירותים לתושב, כך שהרשויות המקומיות תמיד מחפשות כיצד להגדיל את המימון. ואחת השיטות היא באמצעות העלאת תעריפי הארנונה.

הרשויות המקומיות מוגבלות מבחינת הסמכות שלהן להעלות את תעריפי הארנונה. ולמען האמת מדובר בנושא די מורכב הנוגע לחוק ההסדרים במשק. לפעמים ישנו סרבול משפטי רב, ולא אחת בתי המשפט נאלצים לתת פרשנויות שונות להגדרות הקיימות בחוק.

וכאשר ישנן מגבלות על העלאת תעריפי הארנונה, הרשויות המקומיות צריכות להיות יצירתיות ולמצוא אחר הדרכים בהן הן יוכלו לגבות יותר ארנונה. וכך הן מחפשות לבצע מדידות חדשות וכל מיני שיטות חישוב אשר יאפשרו להן להצליח לדורש מהתושבים ובעלי העסקים ארנונה גבוהה יותר.

לפעמים הן מצליחות, ולפעמים לא. לפעמים ישנם אנשים המקבלים בהכנעה את דרישות התשלום, ומנגד ישנם אנשים המוכנים להיאבק ברשויות המקומיות ופונים אל עו“ד הפחתת ארנונה.

על פי חוק ההסדרים, חישוב הארנונה נשען על שלושה קריטריונים: חישוב השטח, מטרת השימוש של הנכס והמיקום שלו.  מטרת השימוש של הנכס והאזור שבו הוא נמצא מגדירים את התעריף למטר מרובע. ולבסוף התעריף מוכפל בשטח. אך מתחת להגדרות אלו ישנו עולם ומלואו של שיטות חישוב ומדידה.

הפחתת חוב ארנונה

הפחתת חיובי ארנונה

הארנונה יכולה להיות הוצאה גדולה, גם עבור אנשים פרטיים וגם עבור עסקים. וכאשר לקוחות פונים אלינו ומספרים לנו כי חיובי הארנונה הפכו להיות גבוהים ובלתי אפשריים, אנו מייד בוחנים מה ניתן לעשות על מנת להפחית את הארנונה.

בהתאם לקריטריונים לחישוב הארנונה, אנו מייד בודקים את המשתנים של שטח הנכס, וסיווג הנכס.

שטח הנכס – שטח הנכס הוא קריטריון מרכזי. יתכן כי הבעיה היא אינה התעריף שנקבע, אלא גודל השטח שעליו אתם משלמים ארנונה. יתכנו טעויות שונות בחישוב השטח. אלו עשויות להיות תוצאה של טעויות או שיטות חישוב שונות. הפתרון הוא ביצוע מדידה של הנכס, ולאחר מכן לפנות לאגף הארנונה של העירייה.

סיווג הנכס –  תעריפי הארנונה אינם אחידים והם נגזרת של השימוש בנכס. ישנם נכסים המשמשים למגורים, נכסים המשמשים למסחר, תעשייה ועוד. לפעמים הסיווג של הנכס אינו מדויק, וכך נוצר מצב בו אתם מתבקשים לשלם ארנונה גבוהה.

שימו לב כי טענות מסוג זה ניתן לעשות תוך 90  יום מקבלת שומת הארנונה. אם חלפו 90 יום, תצטרכו לערער על כך בשנת המס הבאה. חשוב מאוד לבדוק את חיובי הארנונה שלכם, ולא לקבל אותם כגזרה משמיים, בהחלט יתכן כי אתם משלמים ארנונה גבוהה מידי.

הפחתת חוב ארנונה

מלבד סוגיות הקשורות לסיווג הנכס וחישוב השטח, ישנן גם אפשרויות נוספות שיכולות להפחית את חיובי הארנונה. הן בדרך כלל רלוונטיות יותר עבור אנשים פרטיים ופחות עבור עסקים. ובהחלט יתכן כי מגיעה לכם הנחה בארנונה, ועליכם לדרוש אותה.

ישנן אוכלוסיות שונות הזכאיות להנחות בארנונה, לצורך הדוגמה:

הנחת ארנונה לסטודנט – חלק מהרשויות מעניקות הנחות ארנונה לסטודנטים, בכפוף לתנאים.

הנחות לחולי סרטן – חולי סרטן זכאים להנחות עבור שטח של 100 מטר מרובע מדירתם. גובה ההנחה משתנה ותלוי באחוזי נכות וקריטריונים שונים.

הנחות ארנונה לנכי צה“ל – נכי צהל שנקבעה להם 10 אחוז נכות או יותר זכאים להנחות ארנונה

וישנן גם הנחות נוספות עובר הלוחמים בנאצים, בעלי עסקים קטנים מעל גיל 60, ניצולי שואה, עולים חדשים ועוד.

עו"ד הפחתת ארנונה

עוד הפחתת ארנונה

ואם חשבתם שזה הכל, נושאי הארנונה סבוכים ומורכבים, וישנם עוד מקרים רבים בהם ניתן לדרוש מהרשויות המקומיות את ההנחות המגיעות לכם. לדוגמה נכסים שעומדים ריקים או נכסים שאינם ראויים לשימוש, גם עבורם ישנן הנחות ופטורים שניתן לממש.

בשורה התחתונה, אתם צריכים עו“ד הפחתת ארנונה. עורך הדין יודע כיצד לחשב את הארנונה, תוך כדי שיתוף פעולה עם מודדים במידת הצורך. ובמידה ונמצא כי חיובי הארנונה היו גבוהים מידי, ניתן להילחם ברשויות המקומיות.

ישנם מקרים בהם אנו יכולים לפנות אל מחלקת הארנונה, להראות להם את הטעויות וההיגיון מנצח. אך ישנם גם מקרים בהם עלינו לפעול באמצעות בתי המשפט, לרבות עתירות מנהליות.

עורך דין ארנונה רועי דותן מביא את הניסיון הדרוש לצורך הגשת ערעורים על חיובי הארנונה. משרדינו מטפל במגוון נושאים הקשורים לעירייה, לרבות: הפחתת חוב ארנונה לעסקים, מחיקת חובות ארנונה חדלות פירעון, עורך דין עתירה מנהלית ועוד. וזאת לצד תחומי עיסוק נוספים הכוללים תביעות לשון הרע, זכויות יוצרים, הפרת פרטיות ועוד.

כיצד להגיע למשרדינו

 

הפחתת חוב ארנונה | הפחתת חיובי ארנונה | עו"ד הפחתת ארנונה

מחיקת חובות ארנונה לעסקים

הליך מחיקת חובות ארנונה לעסקים הוא אינו דבר מובן מאליו. הרשויות המקומיות והעיריות אינן ממהרות לוותר לאף אחד על חובות הארנונה. אך מנגד, ישנן נסיבות

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק הוא עורך דין המכיר היטב את חוקי הארנונה, ואת המדיניות של הרשויות המקומיות. מדובר בחקיקה מורכבת, המשלבת חוקים שנחקקו

היטל השבחה היתר בניה

היטל השבחה היתר בניה | היטל השבחה מכירת נכס במאמר זה נסביר כיצד מגישים ערר על היטל השבחה, דבר שאנו כמובן מציעים לעשות באמצעות עורך דין

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי | עורך דין מיסוי מוניציפאלי עורך דין מיסוי מוניציפלי מעניק סיוע לבעלי עסקים רבים המתמודדים עם דרישות תשלום שונות מהרשויות המקומיות,

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button