fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

זכויות עובדי היי טק

זכויות עובדי היי טק | עורך דין דיני עבודה בתחום ההיי טק

מקצועות ההייטק בישראל נחשבים לתחומים אטרקטיביים ומבוקשים מאוד. המשכורות בתחום הן משכורות גבוהות מהממוצע במשק, וגם תנאי ההעסקה אטרקטיביים ביותר. ובכלל תחום ההיטק נחשב לגאווה ישראלית ורבים שואפים להשתלב בו.

אך לא הכל זוהר! לצד המשכורות הגבוהות, ישנם מקרים רבים בהן זכויות עובדי הי טק נפגעות. ולא אחת אנו רואים חברות הייטק הפועלות בשיטות כוחניות המונעות מעובדים להתאגד, וכך אין ועדים חזקים אשר יכולים להעניק סיוע לעובדים שזכויותיהם נרמסות.

וזוהי אחת הסיבות מדוע רבים פונים אל עורך דין דיני עבודה בתחום ההיי טק. זהו יכול להיות במקרה של פיטורין, או כל מקרה שבו ישנה פגיעה בזכויות.

זכויות עובדי היי טק

חוזה עבודה בהייטק

זכויות עובד היי טק נובעות משני מקורות, האחד הוא החוזה אשר נחתם מול העובד. והמקור השני הוא החקיקה המגדירה את זכויות העובדים. ובשום פנים ואופן חוזה העבודה אינו יכול לכלול תנאי העסקה המנוגדים לחוק.

אך לצערנו איננו חיים בעולם מושלם. ולפעמים מעסיקים מוצאים שיטות מתוחכמות על מנת למתוח את הגבולות ולכופף את החוק על פי הצרכים שלהן. מהצד השני, יש לנו עובדים המשתוקקים לעבודה ולכן הם עוצמים את העיניים או פשוט אינם מודעים לכך כי הם מנוצלים.

חוזה עבודה מנוסח בצורה משפטית, ותהיו בטוחים כי מיטב עורכי הדין ניסחו את חוזי העבודה של חברות ההייטק. לפעמים קשה להבין את המשמעויות והאותיות הקטנות, ולכן כבר במעמד חתימת החוזה יתכן כי תרצו להתייעץ עם עורך עורך דין דיני עבודה בעל ניסיון עם תחום ההיי טק.

שימו לב כי רבות מחברות ההייטק פועלות בזירה הבינלאומית. ולכן יתכן כי מדיניות העסקת העובדים היא נגזרת של הפעילות הבינלאומית ותואמת לחקיקה זרה. הכל טוב ויפה, אבל כל עוד העובד חי בישראל ומשכורתו משולמת בישראל (גם אם מבלה זמן ניכר בחוץ לארץ), הוא כפוף לחוקי העבודה של מדינת ישראל.

פיטורי עובדים בהייטק

גם כאשר מסתיימים יחסי העבודה בהייטק, חשוב להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה. זהו שלב רגיש, שבו חייבים לוודא כי הכל מתבצע על פי חוק ולא רומסים את זכויותיו של העובד.

בטרם פיטורין יש לערוך שלב של שימוע. על פי פסיקת בית המשפט המעסיק אינו יכול לפטר עובד ללא עריכת שימוע המעניק לעובד הזדמנות להשמיע את טענותיו. אי עריכת שימוע היא עילה להגשת תביעה בבית הדין לעבודה. אך גם כאשר נערך שימוע, חשוב להתייחס אליו בכובד ראש ולהתייעץ עם עורך דין דיני עבודה בתחום ההיי טק. ולמעשה ניתן להגיע אל השימוע עם עורך דין.

מעבר לשימוע, חשוב להתייעץ עם עורך דין זכויות עובדים על מנת לדעת מה בדיוק מגיע לכם. בהחלט יתכן כי המעסיק ינסה להחתים אתכם על הסכם פיטורין שאינו משקף את מה שמגיע לכם. חשוב לבדוק האם בוצעו כל ההפקדות לפנסיה ולקרנות השתלמות, וכל הזכויות שולמו (לוודא גם ששולמו בזמן.

ברבות מחברות ההייטק ישנן תכניות בונוסים, ותכניות אופציות – גם כאן חשוב לוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם.

זכויות עובדי היי טק

חתימה על חוזה העסקה ופיטורי עובדים הם חלק מהסוגיות הקשורות לזכויות העובדים, אך זהו רק חלק קטן מהתמונה המלאה.

משרדינו מטפל במגוון נושאים ובעיות העלולות להתרחש במקום העבודה לרבות:

  • תביעת לשון הרע במקום העבודה.
  • הטרדה מינית.
  • התעמרות.
  • מניעת זכויות.
  • ייצוג לעובדים בעת פירוק חברה.
  • אפליה עקב מצב משפחתי/אישי ועוד.
  • פגיעה בפרטיות במקום העבודה.

עורך דין דיני עבודה בתחום ההיי טק

עורך דין דיני עבודה בתחום ההיי טק

לצערנו איננו חיים בעולם מושלם. מצד אחד יש לנו חוקים ותקנות אשר נועדו להבטיח את זכויות העובדים. אך בפועל ישנן גם דרכים מתוחכמות על מנת לרמוס את זכויות העובדים. ובמקרים רבים זה נעשה תוך כדי ניצול התמימות של העובדים וחוסר הכרותם עם הזכויות המגיעות להם. ובמקרים אחרים זה פשוט נעשה בשיטות כוחניות, ועובדים המפחדים להילחם מול עורכי הדין של חברת ההייטק.

עורך דין הייטק רועי דותן מעניק סיוע לכל עובדי ההייטק שזכויותיהם נרמסו. למשרדינו נסיון רב בייצוג עובדים, ואנו יודעים להנחות אתכם מה לעשות, וגם מה לא לעשות!

יתכן כי הינך קורא את הדברים ועולים בך זכרונות מן העבר. אתה אולי זוכר את הימים שבהם עשית את הצעדים הראשונה בהייטק, ולא הבנת שמנצלים אותך או שזכויות נפגעו בעת הפיטורין. אנו בטוחים כי בפעם הבאה תהיה חכם ותפנה לעורך דין. אבל שים לב, יתכן כי לא מאוחר לתבוע את המעסיק.  על פי החוק ניתן לתבוע עד 7 שנים מהיום שבו סיימת לעבוד.

משרד עורכי דין רועי דותן – משרדינו הוא משרד בוטיק המעניק שירות אקסקלוסיבי ללקוחותיו. מלבד דיני העבודה אנו מרבים לעסוק בתחומי לשון הרע, תביעות זכויות יוצרים, ביטול חובות ועיקולים, עורך דין חובות ארנונה ועתירות מנהליות .

זכויות עובדי היי טק | עורך דין דיני עבודה בתחום ההיי טק

עורך דין לענייני עבודה

עורך דין לענייני עבודה מעניק סיוע משפטי במגוון סוגיות משפטיות הקשורות לתחילת העבודה ועריכת חוזה מול המעסיק, בעיות העלולות להתעורר במקום העבודה, ועד סוגיות הקשורות

חוק פיצויי פיטורין

חוק פיצויי פיטורין (תשכ“ג-1963) הוא החוק המסדיר את נושא פיצויים לאחר פיטורים מעבודה. למרות כי נוהג הפיצויים היה קיים עוד בטרם נחקק החוק, המחוקק  ראה

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button