fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי | עורך דין מיסוי מוניציפאלי

עורך דין מיסוי מוניציפלי מעניק סיוע לבעלי עסקים רבים המתמודדים עם דרישות תשלום שונות מהרשויות המקומיות, דרישות שאינן מוצדקת. הרשות המקומית היא גוף חזק, ורבים נרתעים מלהיאבק ברשויות המקומיות. אבל אין סיבה לשלם דרישות תשלום מוגזמות ובלתי מוצדקות, ולפעמים כדאי לפנות אל עורך דין מיסוי מוניציפאלי. השירות כמובן מתאים לכל תושב, ולא רק בעלי עסקים. אך בעלי העסקים הם בדרך כלל אלו המתמודדים עם ארנונות גבוהות, ועוד אגרות והיטלים אותן מנסות לגבות הרשויות המקומיות.

עורך דין מיסוי מוניציפאלי

מיסוי מוניציפלי – לא רק ארנונה

כאשר אנו חושבים על מסים עירוניים, אנו מייד חושבים על מיסי הארנונה. אלו הם באמת חלק משמעותי מהמסים העירוניים אך לא היחידים. ישנם עוד סוגים שונים של תשלומים הנגבים על ידי הרשויות המקומיות, והם אינם קשורים לרשות המסים.

מלבד הארנונה הרשויות המקומיות עשויות לדרוש מהתושבים היטלים ואגרות שונות עבור שירותים, כמו למשל: היטלי פיתוח כמו בניית מערכות ביוב חדשות, סלילת כבישים ומדרכות. היטלים בעבור פינוי אשפה, מים, שילוט ועוד.

כמו כן ישנם מסים והיטלים הקשורים לתכנון ובנייה. אלו כוללים את היטלי ההשבחה, אגרות בניה, דמי איזון ועוד.

מסים מוניציפליים חלים על כולם, מהאדם הפרטי, דרך העסקים ואפילו מוסדות ממשלתיים הנמצאים בתחומי הרשות המקומיות. אך המיסוי אינו אחיד. ישנן הנחות, פטורים ושיטות חישוב המתאימות למקרים שונים. כך שבשורה התחתונה נוצר מצב של חישובים מורכבים, ולעתים גם שנויים במחלוקת.

לפעמים קשה להבין את כל המיסוי, ואת כל החקיקה הרלוונטית. ובדיוק בשביל נדרש עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי אשר יודע להבין את כל המסים והאגרות, כיצד הן המס מחושב ומתי משלמים מס עודף.

עורך דין מיסוי מוניציפאלי

אחת הסוגיות המרכזיות בהן מתעסק עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי הוא הפחתת ארנונה.

ישנם מקרים רבים בהם הרשויות מנסות להעלות את חיובי הארנונה, על סמך חישובים שגויים או סיווגים שונים של הנכס. ויתכן כי הן עושות זאת כבר כמה שנים שלא בצדק.  ולכן חשוב להילחם ולדרוש מה שמגיע לכם.

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי מסייע לכם לבדוק האם החישוב נכון, האם ישנם פטורים או הקלות שמגיעות לכם ואינכם ממשים אותם. יתכן כי תולכו לחסוך סכומים גדולים, ואף לדרוש החזרים על תשלומים עודפים בעבר.

סיווג הנכס הוא גורם דומיננטי בקביעת תעריפי הארנונה. וזהו גם כלי עבור הרשויות המקומיות – באמצעות סיווג נכסים הן יכולות למשוך עסקים בעלי אופי מסוים, ולהרחיק עסקים בעלי אופי שהן אינן מעוניינות בו.

ההבדלים בין סיווגי ארנונה יכולים להגיע לעשרות אחוזים, ולכן חשוב להילחם על הסיווג הנכון. ולעתים ישנן פעולות שניתן לנקוט בעסק, כמו חלוקה מסוימת (למשל קומת ייצור וקומת אדמיניסטרציה), אשר יכולות להביא להפחתת תשלומי הארנונה.  וזוהי עוד סיבה מדוע אתם צריכים עורך דין מיסוי מוניציפאלי.

ובאותו ההקשר, אנו יכולים לדבר על סוגיה נוספת והיא שיטות גבייה דורסניות בהן הרשויות המקומיות נוקטות על מנת לגבות ארנונה על שנים קודמות, כאש חלה עליהן התיישנות.

אמנם בזכות טכנולוגיות המידע, מערך גביית הארנונה הופך להיות יעיל יותר, אך עדיין ישנם מקרים בהם הרשויות המקומיות נזכרות לדרוש ארנונה על שנים שחלפו. על פי פסיקת בית המשפט ישנה תקופת התיישנות של 7 שנים. במידה וחלפו 7 שנים ובמהלכן העירייה לא נקטה במאמצי גביה אקטיביים, תחול על החוב התיישנות.

אך אנשים רבים נבהלים מדרישות התשלום המלוות בקנסות וריביות, והם ממהרים לשלם מבלי לדעת כי חלה על החוב התיישנות. לכן במקרה שבו התבקשתם לשלם ארנונה רטרואקטיבית, תמיד התייעצו עם עורך דין מיסוי מוניציפאלי.

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי

עורך דין מתמחה במיסוי מוניציפאלי

אנו מצפים מרשויות המקומיות לפעול על פי החוק, אך כנראה שברגעים שהן רוצות לסגור את הגרעון הן נוטות לפעמים לכופף את החוק. ולצערנו לפעמים זה מצליח להן.

למשל, לעתים רשויות מקומיות בוחנות מחדש סיווג של עסק, על מנת להחיל עליו ארנונה גבוהה יותר. יתכן כי זה מוצדק, אך כבר ראינו מקרים בהם רשויות עושות זאת באמצע שנת המס, ומנסות לגבות באופן רטרואקטיבי. פעולה שכזו אינה חוקית, ולכן יש להגיש עתירה מנהלית נגד העירייה.

עורך דין חובות ארנונה ומיסוי מוניציפלי, רועי דותן, עומד לשירות הציבור (לקוחות פרטיים ועסקיים) המתמודדים עם דרישות תשלום גבוהות ובלתי מוצדקות. אנו מעניקים לכם את כל הסיוע המשפטי לצורך הפחתת החוב, ובמקרים מסוימים ביטול החוב. אנו נעמוד לרשותכם בכל ההתנהלות מול הרשויות המקומיות, הפחתת ארנונה לעסקים וגם התמודדות עם הליכי גבייה בהוצאה לפועל ותביעות משפטיות.

עורך דין עתירה מנהלית וחובות ארנונה – הוראות הגעה למשרדינו

 

מחיקת חובות ארנונה לעסקים

הליך מחיקת חובות ארנונה לעסקים הוא אינו דבר מובן מאליו. הרשויות המקומיות והעיריות אינן ממהרות לוותר לאף אחד על חובות הארנונה. אך מנגד, ישנן נסיבות

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק

עורך דין מתמחה בהפחתת ארנונה לעסק הוא עורך דין המכיר היטב את חוקי הארנונה, ואת המדיניות של הרשויות המקומיות. מדובר בחקיקה מורכבת, המשלבת חוקים שנחקקו

היטל השבחה היתר בניה

היטל השבחה היתר בניה | היטל השבחה מכירת נכס במאמר זה נסביר כיצד מגישים ערר על היטל השבחה, דבר שאנו כמובן מציעים לעשות באמצעות עורך דין

הפחתת חוב ארנונה

הפחתת חוב ארנונה | הפחתת חיובי ארנונה | עו"ד הפחתת ארנונה בשביל להבין כיצד ניתן לבצע הפחתת חוב ארנונה, עלינו קודם כל להבין מהי הארנונה וכיצד היא

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button